Mobil

+36-30-624-4816

E-mail

contact@b-face.eu

Elérhetőség

Budapest, 18. kerület

A szépségápolás – és az erre való igény – néha ott jön szembe, ahol nem is gondolnánk. Pont a következő mosást készítettem elő a minap, amikor az egyik vendégem telefonon hívott. Nagyon megörült a [webshopunknak], mert a közelmúltban a férje rákapott a termékeire – az úr mindent tagad -, és így hamarabb kifogyott. Azt érdemes még róla tudni, hogy távolabbról jár hozzám, és akkor szokta megvenni az arcápolási termékeit, amikor kezelésre jön.

Barbi mindamellett, hogy ez nagyon praktikus, nekem most életet mentesz!

Az ilyen történetek mindig mosolyt csalnak az arcomra. Aztán mikor kifordulok a fürdőszobából, és azt látom, hogy a kétéves nagyfiam a napfényvédővel polírozza a konyhaasztalt, mert védeni kell a rajzolásnál félrement ceruzacsíkoktól, a mosoly leolvad az arcomról. (Pedig ekkor is nagyon büszke vagyok rá, hiszen azt már összekötötte, hogy a napfényvédő véd, csak a pontos hely lokalizációval vannak még gondok.)

Szerintem minden családban találhatóak Szépségápolási Csenő Manók. Az enyémben több is. Valakinek a gyermeke, valakinek a férje, és olyan is akad, hogy a barátnője vagy a felesége! Nálam a nagyfiú nyitott ilyen téren mindenre. Ha sétálni megyünk, a kabátjával együtt hossza a napfényvédőt. Pelenkacserénél magának keni be a fenekét, sőt még az öccséét is. Ha pedig termékbeszerzési körútra megyek, neki jönnie kell, különben hiszti van. Segít kiválasztani, hogy mire van szükség, és lemeózza az illatot is: ha finom, jöhet, ha neki nem tetszik, nem érti, miért akarom megvenni, hisz

nem fijom.

Ez önmagától jött, nem mi neveltük bele vagy vártuk el tőle. Látja, hogy én miket csinálok, és megvan benne kezdettől fogva ez a fajta kíváncsiság és igény. A kisemberben még nyomokban sem fedezhető ez fel (ebben az apjára hasonlít).

A csenő manó ismérve, hogy alig van saját ápolási és/vagy tisztálkodási szere, ezek közül is kevéshez ragaszkodik (mind márka, mind típus terén). Ha csen, nem igazán nézi, hogy mi az (arckrém, szemránckrém, aranyérkenőcs egyre megy!), nem is szól róla, és ha ki is derül, leggyakrabban próbálja letagadni vagy elbagatelizálni a dolgot, mintha ciki lenne.

A csenő manóval az a legnagyobb gond, hogy általában teljesen elhatárolódik a termék(ek) kipróbálásától, folyamatos használatától, egy arcápolási rutin kialakításától pedig konkrétan menekülőre is fogja. Ha terméket kap ajándékba, ami kifejezetten neki lett véve, esetleg az ő problémájára lenne hatásos, nem hogy nem örül neki, de tüntetőleg még a leghátsó polcra is száműzi.

Most adok egy pár tippet ahhoz, hogy hogyan lehet a csenő manóból idővel csak manó, vagy akár az arcápolás bajnoka is!

A legfontosabb: nem lusta vagy igénytelen a csenő manó! Hisz a te termékedet cseni. TEHÁT: az igénye megvan rá, csak valami miatt nem tudja azt a bizonyos lépést megtenni a folytonossághoz. Erre kell rájönnöd, hogy mi a gátló tényező. Ezek pedig általában nagyon gyorsan ki szoktak derülni.

Neki a termékeket kell megtanulnia okosan kezelni, neked meg a kialakult helyzetet.

Lehetséges megoldások:

Közös otthoni wellness nap

Ne úgy nézzen ki a dolog, hogy leraksz elé egy halom dolgot, és ráparancsolsz, hogy akkor hajrá. Csináljátok együtt (persze csak ha nyitott rá)! Egyrészt megismerkedik a termékek állagával, azok helyes használatával, megtudja, mit tapasztalhat ő és a bőre közben (és ezt meg is tudjátok beszélni). Másrészt teljesen más érzés lesz egy krémet egy alaposan megtisztított, leradírozott, betonikozott bőrre felvinni, mint egy egyszerű zuhanyozás után csak úgy felkenni. Ebből akár egy olyan szuper közös programot is ki lehet alakítani, mint a közös főzés, fürdés vagy fogmosás.

Túl sokat akarsz egyszerre!

Hajlamosak vagyunk abba a hibába esni, hogy több termékkel is molesztáljuk egyszerre. Szépen lassan haladjatok, lépésről lépésre! Először is értsétek meg együtt a fennálló problémákat: vastag cserzett arcbőr, gyulladások borotválkozás után, hidratáció csökkenés? Ennek megfelelően válaszd ki neki a problémát legjobban orvosló terméket, vagy kérj hozzá segítséget! Ha látja, hogy megoldódik az a gond, nyitott lesz újabb termékekre is.

Kiszerelések

A legtöbben (nem csak a csenő manók) nem megfelelő mennyiséget használnak az adott termékből. Ez a fajta „pazarlás” leginkább a tégelyes krémekre igaz, és sokan azért nem szeretnek napi rendszerességgel krémeket használni, mert az túl zsíros, nehezen kenhető.

Erre nagyon jó megoldás tud lenni, ha olyan terméket keresünk, ami nem pazarló, mégis megfelelő mennyiséget biztosít, mint például a pumpás kiszerelés. Az ilyen megoldások esetén nem kell bíbelődni, pont annyit nyomunk ki, amennyire szükségünk van, nincs utána sikertelenség-élmény (már megint pazaroltam, maradt még a kezemen). Mindemellett ugyanúgy fontos a megfelelő bőrtípusra kialakított termékek beszerzése.

Krémek erőltetése

Sokan nem szeretik a krémek állagát. Ennek több oka is lehet: nem megfelelő bőrtípusra valót használt korábban, túl sokat vitt fel, nem kellemes érzés számára a bőrén, esetleg a bőrének elsősorban nem egy krémre van szüksége. Ilyen eseteknél ott vannak a szérumok vagy gél-krémek, amik orvosolhatják ezt a problémát. Egy egyszerű, jól hidratáló tonik is remek megoldás lehet! Azokból is a [pumpás megoldásokat] javaslom, mert gyors, célratörő, nem vesz időt igénybe, felfrissít, és még a kezét sem kell összekennie vele.

Sorrend

Sokaknál gátló tényező, hogy nem tudják megjegyezni a sorrendet (mint például a férjem). Segítség lehet, ha felírjuk nekik egy kis cetlire a fürdőszobában – vagy ahol ezeket a termékeket használni fogják -, hogy mi mit követ. Ezzel is segíthetünk megtalálni a kezdeti lendületet.

Önbizalom növelése

Vannak olyan termékek, mint a [!QMS Active Glow SPF15 Tinted Day Cream], amit nagyon sok férfi használ, mert látványos. A hatóanyagainak köszönhetően a termék színes, majd bőrre kenve ahhoz hasonló színű lesz, és emellett egy egyenletes, szép arcbőrt eredményez. Ha fiatalkorból visszamaradtak pattanások, bárányhímlők hegei, ezeket nagyon szépen elfedi ez a termék, és emellett kellemes érzést, jó megjelenést – ezáltal extra magabiztosságot – is biztosít.

Születésnapok és ünnepnapok

Csenő manónak ilyen fontos eseményeken kozmetikai terméket ajándékozni szinte egyenlő az örök haraggal. Mindamellet, hogy nem fogja használni, még nagy valószínűséggel meg is fog bántódni, mert

biztos azért kapta, mert büdös, vagy igénytelennek tartják, esetleg nem figyelnek oda az igényeire, és emiatt ő minden másnak jobban örült volna.

Építsük bele az ilyen típusú ajándékokat egy másik ajándékba, aminek biztosan örülni fog! Akkor könnyebben fogja venni az akadályt is, és tényleges gondoskodásként fog rá tekinteni. Példa: ha szeret síelni járni, egy jó meleg kesztyű mellé egy [kézkrém], vagy ha szeret pecázni, a hőn áhított csali mellé egy [napfényvédő].

Termék vagy szolgáltatás?

Nem egy területen jobban hajlunk a szakértői tanácsra, mint a közvetlen környezetünk javaslataira. Ilyen a szépségápolás is. Ha egy kozmetikus mondja, hogy mit kellene használnia a csenő manónknak, nem egy esetben meggyőzőbb, mint akkor, ha te rágod a fülét. A kozmetikussal azonban találkoznia kell.
Fontos a mértékletesség. Ne feltétlen egyből egy nagy kezelésre akard meginvitálni! Vegyél neki egy ajándékutalványt valami kisebbre, aminek még esetleg a hasznát is látja. Lehet ez egy pedikűr, gyanta, de akár masszázs is. Engedd, hogy ő jelentkezzen be! Ha te intézed el helyette, úgy érezheti, ki lett erőszakolva, nem jön el. Ha az otthonról való kimozdulás az akadályozó tényező, van már lehetőség [online arcápolási tanácsadás]ra. Ez azért is [jó megoldás], mert szimpatikusnak találja a szakembert – és látja, hogy nem mumustól való az ilyesmi -, sokkal könnyebben fog hajlani más szolgáltatásra vagy termékhasználatra (is).

Nálunk a szalonban vagy a [Salonic-on van lehetőséged ajándékutalványt vásárolni].

Szolgáltatásainkra pedig [itt tudsz időpontot foglalni].

Reméljük, hasznosnak találtad ezt a bejegyzést! Várunk szeretettel a Body-Face Academy & Spa szépségszalonban!